close

雖然是1971年的老電影

雖然是19世紀的Macbeth

但是看到後來我整個激動起來.雖然片長有夠長

坐到我屁股都開始痛了!

原文的Macbeth我大概再過八百年也看不完

有影像有演員直接唸給我聽的確是我一開始打的如意算盤

但沒想到這交易相當划算

台詞好聽又生動.拍出來也相當的讓人享受劇情.

場面以近40年前的拍攝手法看來也十分的浩大了

好東西只要懂得欣賞.歲月不是問題阿

相當經得起考驗!

 

MACBETH 

Act 5, Scene 5

MACBETH

She should have died hereafter;
There would have been a time for such a word.
Tomorrow, and tomorrow, and tomorrow,
Creeps in this petty pace from day to day
To the last syllable of recorded time,
And all our yesterdays have lighted fools
The way to dusty death. Out, out, brief candle!
Life's but a walking shadow, a poor player
That struts and frets his hour upon the stage
And then is heard no more: it is a tale
Told by an idiot, full of sound and fury,
Signifying nothing.

arrow
arrow
    全站熱搜

    vita99 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()